Energetyczne i smakowite trendy kolorystyczne na 2018 rok
Rok 2018 upłynie pod znakiem głębokiego, wibrującego i enigmatycznego 18-3838 ULTRA VIOLET – tak zadecydował Instytut Pantone, niekwestionowany autorytet w dziedzinie kolorów, który od lat wyznacza modowe trendy oraz inspiruje projektantów wnętrz, mebli i przedmiotów użytkowych. Z jego głosem liczą się również producenci mebli biurowych. Ale czy fiolet to na pewno dobry kolor do biura?
Niech fiolet cię natchnie!
Psychologia kolorów wskazuje, że fiolet w tonacji niebieskiej (a taki właśnie jest 18-3838 Ultra Violet) to barwa kontemplacyjna, medytacyjna, duchowa, tajemnicza i czarująca. Instytut Pantone idzie dalej – według niego taki fiolet jest emanacją oryginalności, pomysłowości i wizjonerskiego myślenia, które wyznacza drogę do przyszłości; to symbol kosmosu, który nieustająco inspiruje do eksploracji innych światów, poszukiwania twórczych rozwiązań i przesuwania granic ludzkich możliwości. Skoro tak, to czy może go zabraknąć w przestrzeniach biurowych?
Fioletowy kolor do biura? Tak, ale z umiarem
Jak każdy nasycony kolor w nadmiarze, również fioletowy na dłuższą metę może okazać się męczący i rozpraszający. Z tej przyczyny pomalowanie wszystkich ścian w biurze na ten kolor to raczej nie najlepszy pomysł. Jednak ze względu na wyżej wspomniane atuty, warto rozważyć wprowadzenie pantonowskiego Ultra Violet’u jako akcentu kolorystycznego, który zrównoważy biurowe beże, biele i szarości, doda wnętrzu unikatowego charakteru, a przede wszystkim pobudzi umysły do twórczego i nieszablonowego myślenia. Dlatego ten właśnie odcień fioletu jest szczególnie polecany do firm z branży kreatywnej – marketingu, IT czy showbiznesu.
Praktyka uważności… w budce telefonicznej
Jak zauważa Instytut Pantone, kolor fioletowy jest tradycyjnie kojarzony z medytacją i praktykami uważności, które pozwalają osiągnąć duchową jakość osobom poszukującym schronienia przed współczesnym światem. W przestrzeniach biurowych Ultra Violet wspaniale sprawdzi się we wnętrzu budek telefonicznych, które umożliwiają pracownikom odizolowanie się od biurowego zgiełku, gdy pilnie potrzebują ciszy i skupienia. Głęboki fiolet pomaga się skoncentrować i uspokaja myśli.
W aurze współpracy
Fiolet generuje oryginalne i błyskotliwe myśli, dlatego Pantone sugeruje zastosowanie go również w źródłach światła. Fioletowe oświetlenie biurowe w przestrzeniach, w których gromadzi się energia wielu umysłów, inspiruje do wspólnej pracy, sprzyja przełomowym ideom i pozytywnie wpływa na nastrój.
A jeśli nie Ultra Violet, to co?
Tym, którym z fioletem jest nie po drodze, Instytut Pantone proponuje inne pobudzające i smakowite barwy. Wśród znajdują się między innymi pomidorowa czerwień oraz limonkowa żółcień. Nie da się nie zauważyć, że to właśnie kolor żółty przeżywa swój prawdziwy renesans we wnętrzach biurowych. Jednak światowe trendy – trochę wbrew zapowiedzi Pantone’a – sugerują, że pikselowy żółty w najbliższych sezonach zastąpią bardziej „spożywcze” odcienie tego koloru: miód, curry i kurkuma, które doskonale sprawdzają się zwłaszcza na tapicerowanych meblach biurowych. A poza tym, świetnie pasują do fioletu!
Pozdrawiamy
Zespół Consido