Ergonomiczny stół BRIM

Bezpowrotnie minęły już czasy, gdy pokój biurowy kojarzył się ze starodawnym, masywnym biurkiem i chybotliwym fotelem na kółkach. Dziś praca wre w nowoczesnych przestrzeniach typu open space, strefach coworkingu czy gabinetach wydzielonych z mieszkań, a możliwości aranżacji przestrzeni jest bardzo wiele. Poznaj pięć sprytnych patentów na aranżację pokoju biurowego.

Aranżacja pokoju biurowego – wyzwanie, któremu warto sprostać

By móc wykonywać pracę biurową, teoretycznie potrzebne jest tylko biurko i krzesło… Taka teoria niewiele ma jednak wspólnego z praktyką. Każdy, komu zdarza się choć przez kilka godzin w tygodniu wykonywać pracę biurową, wie, że przypadkowe i ustawione bez planu meble to zdecydowanie zbyt mało, by stworzyć komfortowe miejsce do pracy. Zanim więc przystąpi się do działania, warto zastanowić się, jak zaprojektować pokój biurowy – warunki, jakie zostaną w nim stworzone nie tylko wpłyną na komfort, ale również przełożą się na efektywność wykonywanych obowiązków. Czas i energia poświęcone aranżacji pokoju biurowego na pewno zaprocentują. Zdradzamy kilka sprawdzonych patentów, które warto znać, stając przed takim projektowym wyzwaniem.

Patent #1 – na wygodę

W pracy spędzamy zwykle długie godziny, dlatego wygoda to podstawa. Ważne jest zatem, by urządzając pokój biurowy zainwestować w meble, które będą wygodzie sprzyjać. Do takich z pewnością zalicza się biurko o blacie roboczym szerszym niż w standardowych modelach, ale na tyle, by wszystko, co się na nim znajduje, pozostawało w zasięgu ramion pracownika (optymalna szerokość blatu wynosi ok. 70 cm). Zasada jest prosta: im większa jest powierzchnia blatu, tym więcej miejsca zostaje na wszystkie przedmioty, które trzeba mieć w pracy pod ręką.

Warto pomyśleć też o specjalnym podnóżku – płaskim lub takim, którego nachylenie nie przekracza 15⁰. Przyda się on szczególnie niższym osobom, które po dostosowaniu do wysokości blatu roboczego wysokości siedziska, nie mogą oprzeć stóp na płasko na podłodze. Zastosowanie podnóżka nie tylko podnosi komfort pracy, ale także pozytywnie wpływa na zdrowie – wspiera przepływ krwi w nogach i odciąża obolałe kończyny.

Patent #2 – na porządek

Szeroki blat biurka, oprócz tego, że daje szansę, by niezbędne rzeczy zawsze mieć pod ręką, może sprzyjać powstawaniu bałaganu… W zachowaniu porządku pomoże kontenerek biurowy – po skończonej pracy pomieści i zabezpieczy wszystkie papiery i dokumenty potrzebne w bieżących zadaniach.

Pokój biurowy wyposażony w duże białe stoły do pracy, pod każdym kontenerek biurowy
W utrzymaniu porządku na blacie roboczym pomagają niskie kontenerki biurowe, które można wsunąć pod biurko lub ustawić obok niego w taki sposób, by swobodnie sięgać do szuflad.

Chcąc zadbać o porządek w miejscu pracy, trzeba zająć się także zmorą wszystkich osób pracujących przy komputerze, korzystających z drukarki, skanera czy lampki – kablami. W pokoju biurowym może ich być bardzo dużo. Do utrzymania w nich porządku przydadzą się specjalne skrzynki na kable, które nie tylko ukryją nieestetyczne przewody, ale też sprawią, że nie będą się one plątały.

Patent #3 – na dobre powietrze

Choć meble w aranżacji pokoju biurowego to podstawa, nie można zapominać także o odpowiedniej cyrkulacji i wilgotności powietrza w pomieszczeniu.

Klimatyzowane pokoje biurowe to w większości nowo powstających przestrzeni do pracy standard. I dobrze, jednak warto, by mimo obecności klimatyzatorów, pozostawić pracownikom możliwość otworzenia okna i przewietrzenia pomieszczenia, w którym pracują. Zaduch i suche powietrze wpływają negatywnie nie tylko na samopoczucie, ale także na zdrowie.

Dobrym i naturalnym sposobem na utrzymanie dobrego klimatu w pracy jest rozstawienie w biurze kilku roślin. Nie tylko poprawią jakość powietrza, oczyszczając je i nasycając tlenem, ale też pozwolą odpocząć zmęczonym od patrzenia w monitor oczom. Polecane przez ekspertów kwiaty doniczkowe do biura są mało wymagające, zalicza się do nich dracena czy skrzydłokwiat. Dodatkowo w sezonie grzewczym warto pomyśleć o umieszczeniu w  pokoju biurowym nawilżacza powietrza.

Patent #4 – na ciszę

Jednoosobowy gabinet ma to do siebie, że pracująca w nim osoba może cieszyć się ciszą, kiedy tylko ma na to ochotę. Nieco inaczej wygląda to w przestrzeniach typu open space oraz pokojach biurowych, gdzie jednocześnie pracuje kilka lub kilkanaście osób. Im pracowników jest więcej, tym trudniej o sprzyjającą skupieniu atmosferę. Nowoczesnym rozwiązaniem tego problemu są mobilne panele akustyczne. Z ich pomocą z łatwością można zaaranżować pokój biurowy, tworząc miejsce odgrodzone od rozmów współpracowników i hałasu urządzeń.

A co, jeśli nie można postawić paneli akustycznych? Wówczas można zaopatrzyć się w słuchawki wygłuszające lub stopery do uszu. Osobom, które lubią w pracy słuchać muzyki, spodobają się także słuchawki z redukcją hałasu, które wygłuszają dźwięki z zewnątrz, nie wpływając na jakość brzmienia utworów.

Patent #5 – na oświetlenie

Urządzając pokój biurowy, nawet jeśli jest on wydzielony z mieszkania, nie można zapominać o ważnym aspekcie, jakim jest światło. Warto pamiętać, że zarówno zbyt jasne oświetlenie, jak niedoświetlenie, powoduje zmęczenie oraz szkodzi naszym oczom. Światło do pracy powinno być łagodne i rozproszone, dlatego najlepiej postawić biurko na wprost okna. W dzień to najprostszy (i zarazem najbardziej ekologiczny) sposób na oświetlenie biura. A jakie oświetlenie zastosować, gdy słońca brakuje?

Wybór lamp, lampek i żarówek jest ogromny. Pierwszą i najważniejszą zasadą, którą należy się kierować, jest to, by stawiać na rozwiązania, które zaprojektowano z myślą o użytkowaniu w pokoju biurowym. Ciepłe światło tworzy przytulną, domową atmosferę i świetnie sprawdzi się w sypialni czy salonie, ale nie sprzyja pracy. Żarówki w biurze powinny mieć temperaturę barwową powyżej 5000 K, czyli mieć chłodny odcień – z pomocą przyjdą oznaczenia na opakowaniach.

 ***

Biurko o szerokim blacie z podnóżkiem i kontenerkiem biurowym do kompletu; specjalne skrzynki pomagające ujarzmić splątane kable od urządzeń biurowych; możliwość otwarcia okien, mimo klimatyzacji, oraz obecność roślin doniczkowych;  mobilna ścianka akustyczna do pracy w ciszy i skupieniu; wreszcie oświetlenie, którego temperatura barwowa nie jest mniejsza niż 5000 K – to uniwersalne patenty na aranżację pokoju biurowego, które sprawdzą się w biurowym środowisku pracy bez względu na zróżnicowane potrzeby, oczekiwania i charakter pracy jego użytkowników. Dlatego warto mieć je na uwadze za każdym razem, gdy urządza się pokój biurowy.

A jeśli nie jesteś pewien, jaka aranżacja pokoju biurowego będzie optymalna w Twoim przypadku, zawsze warto zapytać o to ekspertów.

Najnowsze wpisy:

STÓŁ BRIM

Ten stół to nie tylko mebel, to centrum dowodzenia dla nowoczesnej przestrzeni pracy, gdzie design łączy się z technologią, zapewniając płynną i stylową pracę.

Czytaj więcej »

Minimalistyczne i praktyczne akcesoria w miejscu pracy.

Naszym celem jest nie tylko dostarczenie pięknych i funkcjonalnych mebli, ale również zapewnienie naszym klientom pozytywnych doświadczeń i satysfakcji z procesu twórczego. Wierzymy, że każdy projekt jest podróżą kreatywną, w której współpracujemy z naszymi klientami, aby przekształcić ich marzenia w rzeczywistość.

Czytaj więcej »